Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

‘Dijital moda ve yapay zeka destekli tasarımlar 2026’da çok daha görünür olacak’

‘Dijital moda ve yapay zeka destekli tasarımlar 2026’da çok daha görünür olacak’

Haber Giriş Tarihi: 04.12.2025 16:13
Haber Güncellenme Tarihi: 04.12.2025 16:13
Kaynak: DHA
‘Dijital moda ve yapay zeka destekli tasarımlar 2026’da çok daha görünür olacak’

İSTANBUL, (DHA)- McKinsey ve The Business of Fashion’ın 10 yıldır birlikte hazırladığı The State of Fashion raporu, moda sektöründeki değişen tüketici tercihlerini ve dönüşüm dinamiklerini ortaya çıkarıyor. Modacı Nerman Gülap da moda sektöründeki son gelişmeleri değerlendirdi. Gülap, “Özellikle dijital moda ve yapay zeka destekli tasarımlar 2026’da çok daha görünür olacak.Artık tüketiciler bir tasarımı satın almadan önce dijital ortamda deneyimlemek istiyor” dedi.

İstanbul, Bağdat Caddesi’ndeki Manolya Moda Evi’nde başlayarak 20 yıllık kariyere sahip olan ve uluslararası moda ödülleri alan Nerman Gülap, moda sektöründeki son gelişmeleri değerlendirdi. Nerman Gülap, 2026’ya yönelik değerlendirmesinde özellikle üç başlığın öne çıktığını vurguluyor:

“Tüketici artık hem ekonomik koşullar hem de bilinç seviyesinin yükselmesiyle birlikte, daha uzun ömürlü ve değer odaklı ürünlere yöneliyor. 2026’da markalar, hızlı üretimden çok sürdürülebilir malzemeler, ölçülü koleksiyonlar ve kişiye özel deneyimler sunma yarışında olacak. Couture dikimde ise el işçiliğinin tekrar yükselişe geçtiğini görüyoruz. Çünkü tüketiciler benzersizlik arıyor.”

‘TÜKETİCİLER, KENDİLERİNİ İÇİNDE AİT HİSSETTİKLERİ PARÇALARI ALMAK İSTİYOR’

Kurduğu Manolya Moda Evi ile yıllar boyunca binlerce kişiye özel gelinlik, abiye ve sahne kostümü tasarlayan Nerman Gülap, “2026’nın yaklaşmasıyla birlikte moda sektörü, tüketicilerin eğilimleriyle yeni bir seyre dalıyor. Tüketiciler artık sadece bir ürün almakla yetinmiyor; deneyim, kalite ve değer talep ediyor. Fiyatlar ve yaratıcılık arasında yeni bir denge köprüsü kurulurken; kişisel sağlık ve iyi oluş trendi, tüketicilerin alışveriş kararlarını şekillendiren en önemli faktörlerden biri haline geliyor. Tüketiciler, ister bir kazak olsun, isterse en mutlu hissettikleri günde giyecekleri gelinlik, kendilerini içinde ait hissettikleri parçaları gardıroplarına eklemek istiyor.”

‘2026’DA DİJİTALLEŞME, TASARIMCILARIN REKABET ALANINI TAMAMEN DEĞİŞTİRECEK’

Gülap, özellikle dijital modanın ve yapay zeka destekli tasarımların 2026’da çok daha görünür olacağını belirtiyor:

“ Artık tüketiciler bir tasarımı satın almadan önce dijital ortamda deneyimlemek istiyor. Sanal provanın yaygınlaşması, modacıların hem teknik becerilerini hem de tasarım süreçlerini yeniden şekillendiriyor. Elle dikilen couture tasarımlar ise bu dijitalleşme rüzgârının tam tersi yönde, duyguyu ve zanaati temsil ederek daha değerli bir noktaya taşınıyor.”

‘MODA, BİR HAYAL KURMA BİÇİMİDİR’

Modanın artık sadece estetik değil; strateji, teknoloji ve değer odağıyla yeniden şekillendiğini söyleyen Nerman Gülap, “Moda sadece kıyafet tasarlamak ve dikmek değil, bir hayal kurma biçimidir. Ben de tasarımlarımda zarafet, el işçiliği ve modern minimalizmi buluşturuyorum. Bu estetik anlayışla detaylı couture gelinlikleri, üç boyutlu çiçek uygulamaları, tül ve dantel ustalığı ile birleştirerek Türkiye’de birçok gelinlik trendinin oluşmasına da öncülük ediyorum. El işçiliği bambaşka bir dünya. Bir gelinliğin ilmek ilmek işlenmesi, bir modelin sahnede ışığı yakalaması, kıyafetin duygu taşıması, makinelerin öğrenemeyeceği şeyler” diyerek ifadelerine şu şekilde sonlandırdı:

“Kişinin sanatını ve emeğini güncel gelişmelerle harmanlayarak güçlendirmesi çok önemli. Çünkü tasarlamak, kimlik yaratmak anlamına geliyor. Artık bir tasarımın sadece güzel görünmesi değil; değer taşıması, farkındalık yaratması gerektiğine inanıyorum. Tasarımcılar eğer bunu başarılabilirse, hem gelenek korunur hem de geleceğe taşınabilir. Ben de Ankara Olgunlaşma Enstitüsü’nden mezun olduktan sonra birçok tasarımcı ile çalışma fırsatı buldum. 20 yıldır modanın kalbi Bağdat Caddesi’nde sektörün nabzını tutuyorum. Birçok ünlü ismin konser ve sahne performanslarında giydiği özel tasarımlara imza attım. Özel günler için diktiğim abiyelerden gelinliklere kadar geniş bir yelpazede hizmet verirken; modaevimde her bir parçayı kişiye özel tasarladım. Kariyerim boyunca gördüm ki her sektörde olduğu gibi, moda dünyasında da yerinde saymak yok. Tam da bu yüzden gerek modaya bakışım, gerekse tasarımlarımdaki geleceğe dönük yaklaşımımla daima ileriye yürüyorum.”

Kaynak: DHA

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.