DeFacto, atık malzemelerden üretilen sanat eserlerini COP29’da sergiledi
DeFacto, atık malzemelerden üretilen sanat eserlerini COP29’da sergiledi
DeFacto, atık malzemelerden üretilen sanat eserlerini COP29’da sergiledi
Haber Giriş Tarihi: 22.11.2024 11:16
Haber Güncellenme Tarihi: 22.11.2024 11:16
Kaynak:
Haber Merkezi
www.qatarnews.com.tr
İSTANBUL, (DHA) - GLOBAL moda markası DeFacto, bu yıl Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de düzenlenen 2024 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı'na (COP29) katılan Türk şirketleri arasında yer aldı. Dünyanın önde gelen özel sektör temsilcilerinin, hükümet sözcülerinin ve sivil toplum örgütlerinin bir araya geldiği konferansta konuşmacılar arasında yer alan DeFacto Sürdürülebilirlik Başkanı Elif Çam, 2030 yılına kadar hazır giyim koleksiyonlarının yüzde 90’ını sürdürülebilir hale getirmeyi hedeflediklerini belirtirken; sanatçı Serkan Şerefhanoğlu tarafından markanın atık malzemelerinden üretilen ve COP29 Türkiye Pavilyonu’nda sergilenen sanat eseri, büyük beğeni topladı. Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi (UNFCCC) kapsamındaki 29’uncu Taraflar Konferansı (COP29), bu yıl Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de gerçekleşiyor. 11-24 Kasım 2024 tarihleri arasında küresel ısınma ve sera gazı salınım oranlarını azaltma amacıyla Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesine taraf ülkelerin katılımıyla gerçekleştirilen organizasyona Türkiye’den de geniş katılım sağlandı. Konferansa katılan DeFacto’nun, düğme, etiket, fermuar gibi tekstil atıklarından üretilen ve COP29 Türkiye Pavilyonu’nda sergilenen sanat eseri yoğun ilgi gördü.'ÇİNGENE KIZI’NI ÇEVREYE DUYARLI BİR YAKLAŞIMLA YENİDEN YORUMLAYARAK SERGİLEMEKTEN GURUR DUYUYORUZ’Konferansa DeFacto’yu temsilen katılan DeFacto Sürdürülebilirlik Başkanı Elif Çam, eserlerinin gördüğü ilgiden son derece memnun olduklarını belirterek şu açıklamalarda bulundu:“Hem kaynak tüketiminde hem de atık üretiminde büyük rol oynayan moda sektörünün sürdürülebilir bir dünya için acilen harekete geçmesi gerekiyor. Türkiye’yi global arenada gururla temsil eden bir moda markası olarak kurulduğumuz günden bu yana çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürüyor, bu doğrultuda birçok projeye imza atıyoruz. Sanatın sadece estetik bir değer değil, aynı zamanda sosyal, ekonomik ve kültürel değişimin dinamosu olabileceğine olan inancımızla hazırladığımız ve COP29 Türkiye Pavilyonu’nda sergilenen eserimiz, Gaziantep'teki Zeugma Antik Kenti'nde bulunan ve M.S. 2. yüzyıla tarihlenen Çingene Kızı tablosunun atık malzemelerle üretilmiş bir replikası. Roma dönemi mozaik sanatının en etkileyici güzelliklerinden biri olan bu eseri çevreye duyarlı bir yaklaşımla yeniden yorumlayarak böylesine güçlü bir arenada sergilemekten gurur duyuyoruz.”‘2030 YILINA KADAR HAZIR GİYİM KOLEKSİYONLARIMIZIN YÜZDE 90’ININ SÜRDÜRÜLEBİLİR OLMASINI HEDEFLİYORUZ’Konuşmasında markanın 2030 yılı hedeflerini de paylaşan Çam, şu ifadeleri kullandı:“2030 yılına kadar hazır giyim koleksiyonlarımızın yüzde 90’ını sürdürülebilir hale getirmek, tedarik zincirimizde su etkisini yüzde 25 oranında azaltmak, operasyonlarımızda kullandığımız elektrik enerjisinin tamamını yenilenebilir kaynaklardan elde etmek, Kapsam 1 ve 2 sera gazı emisyonlarımızı yüzde 55 oranında azaltmak ve Kapsam 3 sera gazı emisyonlarımızın, satın alınan ürün ve hizmetler kapsamında katma değer TL başına yüzde 51,6 oranında azaltılmasını sağlamak öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor.” 2050 yılında ise emisyonlarını sıfırlayarak ‘net zero’ ve ilerleyen dönemlerde ‘iklim pozitif’ marka olmayı hedeflediklerini belirten Çam, “Koleksiyonlarımızda doğaya zararı en az olan ham madde ve teknolojileri kullanmayı tercih ediyoruz. Dönüştürülmüş veya sürdürülebilir kaynaklardan elde edilmiş materyallerle üretilen DeFactoLIFE markamızla, Elma Derisi ve Zeytin Derisi Aksesuar ve Ayakkabı Koleksiyonu gibi sürdürülebilir vegan öncü projeler gerçekleştiriyor; hedeflerimizi belirleyerek, sürdürülebilir büyüme yolculuğumuzda sağlam adımlarla ilerliyoruz” dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
DeFacto, atık malzemelerden üretilen sanat eserlerini COP29’da sergiledi
DeFacto, atık malzemelerden üretilen sanat eserlerini COP29’da sergiledi
İSTANBUL, (DHA) - GLOBAL moda markası DeFacto, bu yıl Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de düzenlenen 2024 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı'na (COP29) katılan Türk şirketleri arasında yer aldı. Dünyanın önde gelen özel sektör temsilcilerinin, hükümet sözcülerinin ve sivil toplum örgütlerinin bir araya geldiği konferansta konuşmacılar arasında yer alan DeFacto Sürdürülebilirlik Başkanı Elif Çam, 2030 yılına kadar hazır giyim koleksiyonlarının yüzde 90’ını sürdürülebilir hale getirmeyi hedeflediklerini belirtirken; sanatçı Serkan Şerefhanoğlu tarafından markanın atık malzemelerinden üretilen ve COP29 Türkiye Pavilyonu’nda sergilenen sanat eseri, büyük beğeni topladı. Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi (UNFCCC) kapsamındaki 29’uncu Taraflar Konferansı (COP29), bu yıl Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de gerçekleşiyor. 11-24 Kasım 2024 tarihleri arasında küresel ısınma ve sera gazı salınım oranlarını azaltma amacıyla Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesine taraf ülkelerin katılımıyla gerçekleştirilen organizasyona Türkiye’den de geniş katılım sağlandı. Konferansa katılan DeFacto’nun, düğme, etiket, fermuar gibi tekstil atıklarından üretilen ve COP29 Türkiye Pavilyonu’nda sergilenen sanat eseri yoğun ilgi gördü.'ÇİNGENE KIZI’NI ÇEVREYE DUYARLI BİR YAKLAŞIMLA YENİDEN YORUMLAYARAK SERGİLEMEKTEN GURUR DUYUYORUZ’Konferansa DeFacto’yu temsilen katılan DeFacto Sürdürülebilirlik Başkanı Elif Çam, eserlerinin gördüğü ilgiden son derece memnun olduklarını belirterek şu açıklamalarda bulundu:“Hem kaynak tüketiminde hem de atık üretiminde büyük rol oynayan moda sektörünün sürdürülebilir bir dünya için acilen harekete geçmesi gerekiyor. Türkiye’yi global arenada gururla temsil eden bir moda markası olarak kurulduğumuz günden bu yana çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürüyor, bu doğrultuda birçok projeye imza atıyoruz. Sanatın sadece estetik bir değer değil, aynı zamanda sosyal, ekonomik ve kültürel değişimin dinamosu olabileceğine olan inancımızla hazırladığımız ve COP29 Türkiye Pavilyonu’nda sergilenen eserimiz, Gaziantep'teki Zeugma Antik Kenti'nde bulunan ve M.S. 2. yüzyıla tarihlenen Çingene Kızı tablosunun atık malzemelerle üretilmiş bir replikası. Roma dönemi mozaik sanatının en etkileyici güzelliklerinden biri olan bu eseri çevreye duyarlı bir yaklaşımla yeniden yorumlayarak böylesine güçlü bir arenada sergilemekten gurur duyuyoruz.”‘2030 YILINA KADAR HAZIR GİYİM KOLEKSİYONLARIMIZIN YÜZDE 90’ININ SÜRDÜRÜLEBİLİR OLMASINI HEDEFLİYORUZ’Konuşmasında markanın 2030 yılı hedeflerini de paylaşan Çam, şu ifadeleri kullandı:“2030 yılına kadar hazır giyim koleksiyonlarımızın yüzde 90’ını sürdürülebilir hale getirmek, tedarik zincirimizde su etkisini yüzde 25 oranında azaltmak, operasyonlarımızda kullandığımız elektrik enerjisinin tamamını yenilenebilir kaynaklardan elde etmek, Kapsam 1 ve 2 sera gazı emisyonlarımızı yüzde 55 oranında azaltmak ve Kapsam 3 sera gazı emisyonlarımızın, satın alınan ürün ve hizmetler kapsamında katma değer TL başına yüzde 51,6 oranında azaltılmasını sağlamak öncelikli hedeflerimiz arasında yer alıyor.” 2050 yılında ise emisyonlarını sıfırlayarak ‘net zero’ ve ilerleyen dönemlerde ‘iklim pozitif’ marka olmayı hedeflediklerini belirten Çam, “Koleksiyonlarımızda doğaya zararı en az olan ham madde ve teknolojileri kullanmayı tercih ediyoruz. Dönüştürülmüş veya sürdürülebilir kaynaklardan elde edilmiş materyallerle üretilen DeFactoLIFE markamızla, Elma Derisi ve Zeytin Derisi Aksesuar ve Ayakkabı Koleksiyonu gibi sürdürülebilir vegan öncü projeler gerçekleştiriyor; hedeflerimizi belirleyerek, sürdürülebilir büyüme yolculuğumuzda sağlam adımlarla ilerliyoruz” dedi.
En Çok Okunan Haberler